Polska żywność jest smaczna i lubiana na świecie. Firmy ją produkujące mają szanse na zdobycie nowych odległych rynków. Jednym z nich jest rynek chiński, którym warto bliżej się zainteresować - podkreśla wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Marek Kłoczko.
Kłoczko wraca uwagę, że Chiny liczą ponad dwukrotnie więcej ludności niż cała Europa. Wystarczy, jeśli któryś z naszych produktów opanuje 0,1 procent tamtejszego rynku, by oznaczało to więcej niż łączna produkcja w Polsce. Marek Kłoczko dodał, że chiński rynek łatwym nie jest i szansę na nim mają raczej produkty markowe, skierowane do chińskiej klasy średniej, która jest ciekawa trochę innych smaków niż tradycyjne chińskie.
W październiku ma ruszyć Wirtualny Pawilon z Polską Żywnością. Dariusz Ziemski-prezes zarządu firmy Sonall Consulting wyjaśnia, że będzie to specjalna platforma internetowej sprzedaży, z pomocą której produkty z Polski będą mogły być kupowane w Chinach.
Dariusz Ziemski zaznaczył, że Chińczykom smakują nasze kiełbasy i produkowane u nas czekolady. Lubią też polską wódkę i piwo a także nasz drób.