Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Choroby pszczół. Naukowcy z Lublina odkryli lekarstwo na nosemozę?

3
Podziel się:

Odkryta nowa kombinacja ekstraktów, pomaga w walce z nosemozą. Jak zapewniają jej twórcy, bazuje ona na naturalnych składnikach i jest całkowicie bezpieczna dla pszczół, środowiska naturalnego i dla człowieka.

Choroby pszczół. Naukowcy z Lublina odkryli lekarstwo na nosemozę?
(Marek Maliszewski/REPORTER)

Polscy naukowcy opracowali skuteczny i bezpieczny dla środowiska lek dla pszczół. Chcą go teraz wprowadzić na rynek - pisze "Puls Biznesu".

Wymieranie pszczoły miodowej to zjawisko rozprzestrzeniające się na skalę globalną. Powodów jest kilka, najważniejsze to stosowanie przez człowieka nadmiernej ilości pestycydów, przejście rolnictwa na tzw. monokultury, czyli wieloletnie uprawianie na danym terenie jednego gatunku roślin, co zmniejsza dostęp owadów do różnorodnych składników odżywczych, a także choroby, w tym nosemoza (choroba sporowcowa).

Wieloletnie prace badawcze nad zachorowalnością pszczół prowadził zespół naukowców z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (UMCS) wspólnie z badaczami z Uniwersytetu Przyrodniczego, również w Lublinie oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W efekcie odkryta została nowa kombinacja ekstraktów, która pomaga w walce z nosemozą. Jak zapewniają jej twórcy, bazuje ona na naturalnych składnikach i jest całkowicie bezpieczna dla pszczół, środowiska naturalnego i dla człowieka.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP