Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ceny produktów mleczarskich coraz niższe - sieci handlowe obniżają ceny

0
Podziel się:

Organizacje mleczarskie biją na alarm, po wprowadzeniu rosyjskiego embarga handlowe sieci wymuszają wprowadzenie niższych cen na mleczne produkty. Organizacje...

Ceny produktów mleczarskich coraz niższe - sieci handlowe obniżają ceny

Organizacje mleczarskie biją na alarm, po wprowadzeniu rosyjskiego embarga handlowe sieci wymuszają wprowadzenie niższych cen na mleczne produkty. Organizacje wystosowały w tej sprawie list do sieci handlowych oraz ministra Marka Sawickiego.

Polska Izba Mleka, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Krajowa Rada Izb Rolniczych oraz Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich zwracają uwagę, że obserwują politykę kreowania oraz ustalania cen wyrobów mleczarskich przez niektóre sieci handlowe wobec dostawców towarów w Polsce po wprowadzeniu rosyjskiego embarga.

Zdaniem dyrektora Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Andrzeja Falińskiego, niższe ceny płacone przez handlowe sieci są wynikiem dużej nadpodaży produktów spowodowanej m.in. przez embargo rosyjskie. Zdaniem jego, w tej sytuacji branża mleczarska godzić się musi na niskie ceny, bo inaczej produktów nie sprzeda tym bardziej, że jest deflacja, a konsumenci zakupów nie zwiększają. Rozwiązaniem jest znalezienie dodatkowych eksportowych kanałów.

Propozycje bezwzględnego zredukowania cen produktów przez producentów do sieci obniża rentowność w zakładach produkcyjnych do poziomu poniżej kosztów wytwarzania produktu. Zważywszy na fakt że kolejna propozycja obniżki cen została złożona w obliczu politycznych decyzji Rosji o zamknięciu rynku, propozycje Państwa traktować należy jako propozycję bezwzględnego wpisywania się w politykę destabilizacji polskiego oraz unijnego rynku mleka - napisano w liście udostępnionym, adresowanym do sieci handlowych.

Mleczarskie organizacje uważają, że taka sytuacja wpłynie na niższe ceny mlecznych produktów, co odbije się w konsekwencji na cenach surowca w skupie, a to uderzy w producentów mleka. Wzywamy do prowadzenia przyjaznej, partnerskiej i przewidywalnej współpracy z dostawcami w polityce ustalania cen zakupu produktów i stabilizowania rynku produktów rolnych oraz rynku mleka w okresie trudnym dla całej UE - napisano w liście.

W roku ubiegłym Polska wyeksportowała mleczarskie produkty za 1,6 mld euro, z tego 10% trafiło na rynek Rosyjski o wartości 142 mln euro. Według rosyjskiej służby celnej, import mleczarskich produktów z Polski wyniósł 193 mln dolarów.
Ponad 70% z całego eksportu mleczarskiej branży do Rosji stanowią sery. Lecz oprócz serów, do Rosji sprzedajemy również masło, mleko, śmietanę i tzw. galanteria mleczarska: twarożki, jogurty itp.

promowane
wiadomości rolnicze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)