Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dobre czasy dla markowych wędlin

0
Podziel się:

Wzrasta popyt na wędliny, a przetwórnie mięsa korzystają na tańszej wieprzowinie

Dobre czasy dla markowych wędlin

W ciągu minionego roku domowe gospodarstwa wydały na wędliny ok. 14,5 mld zł. Z tego 33,8% przypadało na zapakowane szynki i kiełbasy. W połowie roku 2014 ich udziały w rynku wędlin nie przekraczały jeszcze 30%.
Rosnący popyt na produkty zapakowane sprawia, że zyskują na znaczeniu marki wędlin. Chętnie w nie inwestują firmy dlatego, że dzięki rozpoznawalnym brandom łatwiej im konkurować na rynku, w którym coraz to większą rolę odgrywają sieci handlowe.
Od czasu wprowadzenia zakazu eksportu wieprzowiny z Unii Europejskiej do Rosji (czyli około roku) zaobserwować można duży spadek cen tego surowca - informują przedstawiciele branży.
Niskie ceny szkodzą ubojniom i rolnikom, korzystają na nich natomiast firmy które nastawione są na przetwórstwo. Spadek ceny żywca przekłada się na poprawę ich marż - informują analitycy.

promowane
wiadomości rolnicze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)