Na eksport trafia około 40 procent polskiego drobiu - zauważa analityk banku BZ WBK Grzegorz Rykaczewski. Wskazuje, że ten sektor produkcji ma dobre warunki handlu, także z krajami spoza Unii Europejskiej. "W przypadku rynku drobiu widzimy, jak dobrze udało się zdywersyfikować eksport. Wysyłamy do Unii, ale sporo także poza nią. Ten rynek nie jest tak podatny na embargo, jak na przykład jabłka. W dodatku nie ma tu takich problemów z handlem, jak w przypadku rynku wieprzowiny i wirusa ASF" - tłumaczy ekspert rynkowy.
Szef Krajowej Rady Drobiarstwa Rajmund Paczkowski podkreśla, że polski sektor drobiarski z powodzeniem konkuruje na światowych rynkach ceną, ale i smakiem.
"Mamy doskonałą jakość w przystępnej cenie i to jest zauważalne za granicą. U nas pasze są tańsze, w tym sezonie był urodzaj, dlatego też nasze ceny są odrobinę niższe. To powoduje, że popyt na nasz towar rośnie" - analizuje Rajmund Paczkowski.
W ubiegłym roku w Polsce wyprodukowano 2 miliony 300 tysięcy ton drobiu.