Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ergonomiczna kompletacja - razy dziewięć!

0
Podziel się:

STILL Polska wprowadza na rynek nową serię rozwiązań dla kompletacji, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom z obszaru ergonomii zwiększają wydajność procesów....

STILL Polska wprowadza na rynek nową serię rozwiązań dla kompletacji, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom z obszaru ergonomii zwiększają wydajność procesów. Pojazdy linii OPX pozwalają oszczędzać cenne sekundy - bez zmniejszenia komfortu i bezpieczeństwa pracy.

W skład serii OPX wchodzi dziewięć wózków do kompletacji o udźwigu nominalnym w zakresie 1,6 a 2,5 tony. Dodatkowo, wykorzystując platformę technologiczną, na bazie której powstały, stworzono ciągnik LTX 50 o maksymalnym uciągu na poziomie 5 ton. Dzięki zróżnicowaniu ich parametrów oraz wyposażenia, pozwalają na optymalne dopasowanie urządzenia do specyfiki zakładu, wymiarów i układu alejek, obsługiwanego asortymentu i najczęściej realizowanych zamówień. Ich wspólną cechą jest korzystanie z szeregu rozwiązań poprawiających ergonomię pracy, zwiększających sprawność i przeciętny czas wykonywania zadań.

Easy Drive czyli proste sterowanie

Wyróżnikiem serii OPX jest system STILL Easy Drive - nowo zaprojektowane urządzenie sterujące w formie ergonomicznej kierownicy. Zapewnia ono precyzyjne kierowanie ruchem wózka, a dzięki zintegrowanemu wyświetlaczowi, komunikuje operatorowi stan baterii i czas pracy. W wersjach z masztem można za jego pośrednictwem sterować także hydrauliką przemieszczeń pionowych - bez ściągania rąk z kierownicy. Oznacza to, że w wariantach z podnoszonym stanowiskiem operatora, służących kompletacji na pierwszej kondygnacji, istnieje możliwość kierowania jazdą niezależnie od położenia kierownicy. "Jazda przekątna" - jednoczesny ruch w pionie i poziomie - pozwala uzyskać znaczące oszczędności czasu pracy.

Wygoda kompletacji w każdych warunkach

Pojazdy serii OPX sprawdzą się także w przypadku obiektów, w których towary są pobierane z obydwu stron wózka, a kompletacja wymaga częstego zajmowania stanowiska i jego opuszczania. Kabina charakteryzuje się dużą ilością wolnego miejsca oraz niskim progiem. Oba rozwiązania pozytywnie wpływają na mobilność operatora. Całość wyposażenia można dostosować do indywidualnych preferencji i wymogów magazynu - opcjonalnie zwężane oparcie pozwoli na przykład płynnie przemieszczać się z jednej strony wózka na drugą.

Oszczędność i bezpieczeństwo w standardzie

Wózki wyposażono w trójfazowy silnik o mocy 3 kW i napięciu 24 V, pozwalający na ekonomiczną jazdę z maksymalną dopuszczalną szybkością. Pięciokołowe podwozie oraz sprawdzony system Curve Speed Control, automatycznie redukujący prędkość na zakrętach, gwarantują wysoką stabilność i dobrą przyczepność. Montowany w standardzie system Blue-Q pozwala na oszczędność do 7 proc. energii. W zestawieniu z akumulatorami o pojemności do 620 Ah, rozwiązania zapewniają długą pracę na jednej baterii. Do wyboru są modele z jej boczną wymianą oraz zintegrowaną ładowarką. W efekcie, sposób zasilania OPX można optymalnie dobrać do specyfiki funkcjonowania zakładu.

Zastosowanie i zakres zróżnicowania

Pojazdy linii OPX stworzono z myślą o przedsiębiorstwach o wysokiej rotacji towarów. Sprawdzają się zarówno w centrach dystrybucji, magazynach sieci handlowych, przemyśle spożywczym o w formach świadczących usługi z zakresu 3PL (Third Party Logistics) - wszędzie tam, gdzie ładunki są zróżnicowane, a wydajność stanowi priorytet. W skład serii wchodzą:

  • OPX 20 i OPX 25 - klasyczne pojazdy do kompletacji o udźwigu 2 i 2,5 tony z prędkością maksymalną na poziomie 12 km/h;
  • OPX 20 Plus i OPX 25 Plus - warianty OPX 20 i OPX 25 z prędkością maksymalną podniesioną do 14 km/h;
  • OPX-L 12, OPX-L 16 i OPX-L 20 - pozwalające na przewóz dwóch palet wzdłuż warianty o wózków udźwigu 1,2 t; 1,6 t; 2,0 t - im mniejsza nośność, tym bardziej kompaktowy pojazd;
  • OPX-L 20S - wariant OPX-L 20 z podnośnikiem nożycowym i widłami długości 2390 mm;
  • OPX-D 20 - model z podwójnymi widłami, pozwalający na transport palet na dwóch poziomach - na ramionach kół oraz podnośniku masztowym.

Dodatkiem do serii jest opracowany na bazie analogicznych technologii ciągnik LTX 50, pozwalający na transport poziomy towarów o masie do 5 ton.

Źródło: Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)