Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nowe zasady sprzedaży bezpośredniej

0
Podziel się:

Dnia 26.10.2015 r. zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 września 2015r. w sprawie wymagań weterynaryjnych przy...

Nowe zasady sprzedaży bezpośredniej

Dnia 26.10.2015 r. zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 września 2015r. w sprawie wymagań weterynaryjnych przy produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej (Dz. U. poz. 1703).

Wersja elektroniczna: http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2015000170301.pdf .

Rozporządzenie to wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. uchylając w tym dniu obecnie obowiązujące w tym zakresie przepisy tj. rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 grudnia 2006 r. w sprawie wymagań weterynaryjnych przy produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej (Dz. U. z 2007 r. Nr 5, poz. 38)
.

Nowo opublikowane rozporządzenie reguluje kwestie wymagań weterynaryjnych przy prowadzeniu produkcji niewielkich ilości nieprzetworzonych produktów pochodzenia zwierzęcego tj. małych ilości surowców pochodzenia zwierzęcego, mięsa z drobiu i zajęczaków poddanych ubojowi w gospodarstwie rolnym, zwierzyny łownej lub mięsa zwierząt łownych celem ich sprzedaży konsumentom końcowym lub lokalnym zakładom detalicznym, które bezpośrednio zaopatrują konsumenta końcowego.

Rozporządzenie to wprowadza szereg ułatwień dla podmiotów, w tym rolników i pszczelarzy prowadzących sprzedaż bezpośrednią produktów pochodzenia zwierzęcego w stosunku do wymagań weterynaryjnych obecnie obowiązujących w tym zakresie, np. poprzez wprowadzenie możliwości przekroczenia wielkości sprzedaży bezpośredniej przez podmiot w danym tygodniu czy też wprowadzenie możliwości sprzedaży bezpośredniej jaj z gospodarstwa oraz zniesienie, pod pewnymi warunkami, ograniczenia dotyczącego obszaru sprzedaży bezpośredniej w przypadku sprzedaży podczas wystaw, festynów, targów oraz kiermaszy organizowanych w celu promocji tych produktów, tj. wprowadzenie możliwości sprzedaży podczas takich imprez na terytorium całego kraju.

_ Źródło: www.minrol.gov.pl _

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)