Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Opony na drogę i w pole Michelin Ultraflex

0
Podziel się:

Konstrukcja opon rolniczych w Michelin jest jasna. Przyszłość leży w oponach które pracować mogą z dużą amplitudą ciśnień - do pracy w polu oraz transporcie, a...

Opony na drogę i w pole Michelin Ultraflex

Konstrukcja opon rolniczych w Michelin jest jasna. Przyszłość leży w oponach które pracować mogą z dużą amplitudą ciśnień - do pracy w polu oraz transporcie, a to daje nam technologia Ultraflex - powiedzieli przedstawiciele koncernu francji.
Michelin świętuje 10-lecie wprowadzenia na rynek opon w technologii Ultraflex. To pierwsze jak do tej pory opony rolnicze, które pracować mogą z maszynami ciężkimi przy ciśnieniu nawet poniżej 1 bara, dzięki czemu, zwiększa się znacząco powierzchnia styku z podłożem.
Efektem stosowania technologii Michelin Ultraflex jest dużo lepsza przyczepność, niższe spalanie paliwa oraz mniejsze ugniatanie gleby, co przekłada się z kolei na wyższe plony roślin.
To co wyróżnia technologię Ultraflex od konkurencji, to możliwość pracy w zarówno przy niskich ciśnieniach koło 1 bara w polu, do nawet 4 barów w transporcie na drogach utwardzonych. Ciśnienie wysokie na drodze jest pożądane ze względu na zużycia paliwa i opon oraz na bezpieczeństwo.
Problemem podczas konstrukcji tego rodzaju opon było zapewnić odpowiednią nośność ścianki bocznej opony przy niskich ciśnieniach. W dużym stopniu problem ten został rozwiązany już 10 lat temu właśnie w technologii Ultraflex.
Jak ważna jest regulacja ciśnienia przekonują przeprowadzone badania przez Michelin z kilkoma jednostkami naukowo - badawczymi. Z badań wynika, że 80% przejazdów asenizacyjnych wozów odbywa się po drodze, a tylko 20% po polu. W przypadku przyczep skorupowych ten stosunek jest jak 60 - 40, a dla objętościowych przyczep np. zbierających to jest 70 - 30.
Michelin na pytanie: czy zamierza produkować również systemy regulacji ciśnienia, odpowiada: - Nie będziemy zajmować się sprawami mechanicznymi, możemy współpracować z firmami które systemy takie wytwarzają. Chcemy skupić się na tym co potrafimy robić najlepiej, a więc na oponach.
Dzisiaj Michelin w ofercie swojej posiada dla działu Agro ponad 400 modeli i rozmiarów opon. Większość to opony radialne. Najmniejsza ma średnicę 0,68 a największa 2,32m, masa opon to od 19 do 550kg, przy czym najdroższe kosztować mogą nawet 8000 euro netto.

promowane
wiadomości rolnicze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)