Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rolnik w internecie

0
Podziel się:

Jakich informacji w internecie poszukuje najczęściej współczesny rolnik? Badania wykazują, że internet to źródło, które najczęściej ułatwia zakup maszyn i...

Rolnik w internecie

Jakich informacji w internecie poszukuje najczęściej współczesny rolnik? Badania wykazują, że internet to źródło, które najczęściej ułatwia zakup maszyn i urządzeń rolniczych oraz części do nich, a także umożliwia porównywanie ich cen.

Pod względem wzrostu liczby użytkowników internetu Polska jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się państw w Europie. Potwierdzają to badania przeprowadzane cyklicznie przez różne firmy sondażowe. Jednym z przykładów jest chociażby analiza wykonana przez firmę NetTrack, która od lutego do kwietnia br. sprawdzała, ilu mieszkańców naszego kraju korzysta już z internetu. Ze sporządzonego przez nią raportu wynika, że jest to 64,3 proc. Polaków - czyli 19,4 mln osób. W tej liczbie 35 proc. użytkowników sieci mieszka na wsi, a 65 proc. pochodzi z miast. Dla porównania - w roku 2013 w Polsce z sieci korzystało 61,4 proc. mieszkańców, czyli ok. 18,5 mln osób.

Telewizja, gazeta, radio i internet

Internet dla rolnika nabiera coraz większego, coraz bardziej praktycznego znaczenia. Choć w badaniu Agribus przeprowadzonym przez firmę Martin&Jacob na zlecenie Banku BGŻ nadal na czołowych miejscach wśród mediów, z których najczęściej korzystają mieszkańcy gospodarstw, plasują się telewizja (ogląda ją 95 proc. respondentów), prasa (gazety czyta 66 proc. ankietowanych) i radio (62 proc. słucha je regularnie), to jednak już 82 proc. rolników (głównie w przedziale wiekowym 20-39) deklaruje, że korzysta z dobrodziejstwa sieci. Dodatkowo 64 proc. z nich ma założone konto e-mailowe.

Na zakupy do... sieci

Czego rolnik najczęściej szuka w internecie? Okazuje się, że sieć jest bardzo przydatna w momencie, gdy trzeba kupić np. maszyny (ciągniki, kombajny i inne) oraz urządzenia rolnicze lub też części zamienne do maszyn rolniczych. Wirtualny świat pozwala wówczas sprawdzić, jaka jest* cena* danego pojazdu lub urządzenia oraz porównać ją z innymi. Ułatwia także wybór marki m.in. dzięki temu, że użytkownicy wypowiadają się o nich na forach społecznościowych. Śledząc portale poświęcone tego rodzaju tematyce - takie jak np.* agro-expert.pl* - rolnicy mogą otrzymać* pełną informację* na interesujący ich temat.

Informacje branżowe

Podobnie sytuacja wygląda z innymi branżowymi serwisami, na których funkcjonują różnego rodzaju punkty doradcze przekazujące informacje o szkoleniach, dotacjach, programach rolnośrodowiskowych itp. Przykładem takiej instytucji jest chociażby Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, która regularnie zachęca rolników do składania przez internet np. wniosków o przyznanie płatności bezpośrednich czy ONW, podając przy tym linki do zakładek z e-dokumentami.

Dzięki korzystaniu z internetu rolnik może znacznie szybciej uzyskać informacje na tematy, które go interesują, a także załatwić sporo formalności. W ten sposób zaoszczędza również na czasie, który jest bardzo cenny przy codziennych obowiązkach w gospodarstwie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)