Szef ARiMR Daniel Obajtek wskazuje, że punkty informacyjne powstały w związku z licznymi pytaniami rolników. Wyjaśnia, że większa wiedza beneficjentów pomocy to bardziej efektywne wydawanie pieniędzy.
- Do pewnych programów wsparcia rolnik musi mieć nawet kilka miesięcy na przygotowanie kompletnej dokumentacji. Punkty będą służyć mu w udzielaniu wszelkich informacji w każdym zakresie związanym z funkcjonowaniem wsparcia oferowanego przez ARiMR - wyjaśnia prezes Agencji.
Daniel Obajtek zapewnia, że informacji rolnikom w specjalnych punktach udzielać będą profesjonalnie przeszkolone osoby. - Musiał być przygotowany system, szkolenia i cała machina, która już rusza. Całego projektu związanego z otwieraniem punktów nie można było zrobić z dnia na dzień. To był szeroki projekt i z jego efektami chcemy zapoznać rolników - dodaje szef ARiMR.
Na terenie całego kraju Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ma 314 biur powiatowych i 16 oddziałów terenowych. Punkty informacyjne są czynne w godzinach ich pracy.