"Pomidory dobre z natury" - tak nazywać ma się akcja promocyjna, której budżet ma wynieść 3 mln euro. Pieniądze mają posłużyć do zwiększenia spożycia warzyw w Polsce, ale także wypromować nasz produkt w Niemczech.
Finansowanie programu ma zapewnić nie tylko stowarzyszenie producentów pomidorów. Część pieniędzy ma dorzucić budżet państwa i Unia Europejska.
Polskie pomidory będą promowane nie tylko u nas, ale i na rynku niemieckim, gdzie sprzedaje się znaczna część polskich warzyw. Za naszą zachodnią granicę ma trafić tylko 20 proc. budżetu kampanii.
Rozpoczęcie kampanii stoi jednak pod znakiem zapytania, gdyż finansowanie z polskiego i unijnego budżetu nie zostało jeszcze przesądzone. Jeśli pieniądze uda się zebrać, to promocja pomidorów ma ruszyć w lutym przyszłego roku.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
800 mln euro na promocję unijnych warzyw Do roku 2020 UE przeznaczy 880 mln euro na promowanie produktów rolno-spożywczych. W przyszłym roku zacznie obowiązywać nowe prawo unijne regulujące promocję żywności zarówno wewnątrz jak i poza UE. | |
Polska tygrysem branży mleczarskiej Producenci szukają nowych odbiorców nie tylko na mleko w proszku, lecz także mleko UHT i sery. | |
Moda na zdrowie ratuje przed drogim dolarem Marek Moczulski, prezes Bakalland, tłumaczy w Money.pl, dlaczego receptą na konieczność podniesienia cen okazała się Afryka. |