MICHELIN CARGOXBIB High Flotation to nowatorska opona z technologią Ultraflex, którą można wykorzystywać do rolniczych przyczep wyposażonych w system regulacji ciśnienia w oponach. Ciśnienie w nowej oponie wynosić może od 0,8 bara podczas prac w polu oraz do 4 barów podczas jazdy po drogach.
W dużych gospodarstwach rolnych stosuje się zaawansowane technologicznie przyczepy przeznaczone do różnych zadań, takich jak transport kiszonki, obornika czy sianokosy. Najnowocześniejsze przyczepy często są wyposażone w nowatorskie zawieszenia, układy hamulcowe oraz w systemy pozwalające na dostosowanie ciśnienia w oponach do warunków użytkowania i obciążenia.
Opona MICHELIN CARGOXBIB przystosowana jest do współpracy z systemami regulacji ciśnienia, dzięki którym można
- Regulować ciśnienie w zależności od warunków pracy i jakości gleby
- Lepiej chronić glebę oraz zmniejszać zużycie paliwa
- Zapewnić pojazdom możliwość poruszania się z pełną prędkością
- Wydłużyć okres użytkowania opon
Korzyści te odzwierciedlają przyjętą kilka lat temu strategię Michelin upowszechniania opon niskociśnieniowych opartych na technologii Michelin Ultraflex.
Opony do przyczep muszą zapewnić:
- Obciążenia sięgające do 10 ton na oś. Oraz odporność na intensywne użytkowanie
- Możliwość jazdy po drodze z prędkością do 60 km/h
- Dobrą przyczepność w ciężkich warunkach polowych, również na podjazdach, pochyłościach jednocześnie chroniąc glebę.
Opony MICHELIN CARGOXBIB High Flotation spełniają wszystkie te oczekiwania. Opony z karkasem Ultraflex zamontowane na przyczepach z systemem kontroli ciśnienia gwarantują osiągi przy ciśnieniu od 0,8 bara w polu do 4 barów na drodze.
W przyczepach nie wyposażonych w systemy regulacji ciśnienia MICHELIN CARGOXBIB High Flotation można używać przy zastosowaniu przy ciśnienia 2,5-3 barów. Porównanie - opony konkurentów pracują z ciśnieniem od 4 do 5 barów.
Najważniejsze cechy opony MICHELIN CARGOXBIB High Flotation:
- Zaokrąglenie barków opon zmniejszają ugniatanie gleby, zapewniają większą odporność opon na zużycie, zmniejszają ryzyko przemieszczania się ładunku podczas transportu.
- Bieżnik opony ma rowki z licznymi krawędziami oraz niekierunkowe klocki, dzięki którym opona zapewnia dobrą przyczepność na pochyłym terenie dzięki czemu równomiernie się zużywa. Dodatkową korzyścią jest możliwość dowolnego rotowania opony na pojeździe, a nawet odwrócenia opony na obręczy co wpływa przedłużenie trwałości ogumienia.
Wzdłużne szerokie kanały, prawidłowo dobrany kąt natarcia klocków bieżnika oraz wzór bieżnika z głębokimi rowkami gwarantuje dobre właściwości samoczyszczące opony. Dzięki samoczyszczącemu bieżnikowi opona oczyszcza się trzykrotnie szybciej od opon MICHELIN CARGOXBIB poprzedniej generacji.
Opony MICHELIN z technologią Ultraflex zwiększają obszar kontaktu z podłożem od opon konkurencyjnych producentów średnio od 17% przy 2 barach do 37% przy 4 barach, dzięki temu oferują lepszą trakcję oraz zwiększa ochronę gleby.
Opona MICHELIN CARGOXBIB High Flotation jest obecnie montowana jako opona na oryginalne wyposażenie. Na rynek wymiany trafi na początku 2015 r.