Wiceprezes Zarządu Grupy Azoty „PUŁAWY” Zenon Pokojski wskazuje, że dzisiejszy rolnik musi nie tylko produkować. Powinien być także dobrym menedżerem: zwracać uwagę na markę, opakowanie i sposób podania swojego wyrobu. Dodatkowych zysków powinien też szukać w kolejnych etapach przetwarzania swojego produktu. Im bliżej ostatecznego odbiorcy, tym większy profit - zauważa Pokojski.
Promocję najwyższej jakości artykułów wspiera system oznaczeń produktów regionalnych i lokalnych obowiązujący w całej Unii Europejskiej. W Polsce koordynuje go Agencja Rynku Rolnego. Jej wiceprezes, Lucjan Zwolak zawiadamia, że korzyści czerpią z niego zarówno producenci jak i konsumenci.
Producent ma możliwość uzyskania wyższych marż handlowych za swoje wyroby, a konsument ma pewność, iż są one wytworzone ze składników najwyższej jakości z zachowaniem lokalnej receptury.
Polska zarejestrowała dotychczas w europejskim systemie jedynie 37 artykułów z różnymi rodzajami znaków. W sumie we Wspólnocie jest ich ponad 1200.