Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Sieci supermarketów kupią brzydsze warzywa i owoce. Chcą wspomóc rolników

14
Podziel się

Krzywa marchewka, nie tak czerwone pomidory, niekształtne jabłka, wszystkie brzydsze warzywa i owoce kupią niemieckie sieci Rawe i Penny. Susza dała się we znaki lokalnym rolnikom, dyskonty idą im więc z ratunkiem.

"Brzydkie" warzywa wcale nie są gorsze. Europejskie dyskonty tak chcą pomóc rolnikom
"Brzydkie" warzywa wcale nie są gorsze. Europejskie dyskonty tak chcą pomóc rolnikom (Fotolia)
bDHSPJCJ

Krzywa marchewka, nie tak czerwone pomidory, niekształtne jabłka - pojawią się w europejskich sklepach. Wszystkie brzydsze warzywa i owoce kupią niemieckie sieci Rawe i Penny. Susza dała się we znaki lokalnym rolnikom, dlatego dyskonty idą im z ratunkiem.

Brzydkie i niestandardowo wyglądające warzywa i owoce stanowią większą niż zwykle część zbiorów rolników. Winne jest wyjątkowo gorące lato i susza.

Niemiecka sieć supermarketów Rewe oraz siostrzana siec dyskontów Penny postanowiły pomóc rolnikom i zapowiedziały, że również takie warzywa i owoce kupią. O sprawie pisze Puls Biznesu, który powołuje się na publikację niemieckich lokalnych mediów.

bDHSPJCL

Prócz pomocy dla lokalnego rolnictwa, właściciele sklepów chcą również zapobiec marnowaniu żywności. Akcja niemieckich sieci sklepów ma potrwać do 2019 roku.

Markety zapewniają, że poza ponadnormatywnym wyglądem, warzywa i owoce będą standardowo wysokiej jakości.

Przypomnijmy, że podobną akcję w ubiegłym roku prowadziło również Tesco. Objęła ona wówczas 14 sklepów w całej Polsce. Sieć sprzedawała jabłka, marchew, ziemniaki oraz buraki pod specjalną marką "Perfectly Imperfect", co tłumaczy się jako doskonale niedoskonałe.

bDHSPJCR

Dobry przykład dali wcześniej Kanadyjczycy. W 2016 roku Loblaw, czyli grupa będąca właścicielem wielu droższych i tańszych sieci sklepów z żywnością, postanowiła zacząć sprzedawać niedoskonałą żywność, tworząc w celach marketingowych nową linię produktową o nazwie "Naturally Imperfect".

Jak pisaliśmy w money.pl, podobne rozwiązanie zastosowane zostało we Francji przez sieć Intermarche. A np. w Montrealu powstała sieć sklepów "Second Life", która u farmerów zamawia to, co dotychczas było wyrzucane. W Calgary z kolei spółdzielnia farmerska Red Hat utworzyła linię produktową "The Misfits" (odmieńcy), która trafia do części dużych supermarketów.

bDHSPJCS

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bDHSPJDm
KOMENTARZE
(14)
PL
2 lata temu
sprzedadzą te brzydkie jako "ekologiczne" 4x drożej niż te zwykłe ładne
xgcddss
2 lata temu
w tym roku po suszy innego wyjscia nie maja i tak markety kupia wszystko :)
T.
2 lata temu
[QUOTE] postanowiła zacząć sprzedawać niedoskonałą żywność, tworząc w celach marketingowych nową linię produktową o nazwie "Naturally Imperfect". [/QUOTE] Po "eko" przyjdzie teraz moda na kupowanie warzyw i owoców kiepskiej jakości ,zwłaszcza marchew robaczywą, jabłka też co będzie świadczyło o zdrowej ,niepryskanej chemicznie żywności. Ciekawe jak długo to potrwa ?
bDHSPJDn
jola
2 lata temu
warzywa tzw eko, najlepiej jeszcze w specjalnej maszynie uwalic je w blocie i piachu a te rowne odrzucic jako odpad na przetwory to sprzedaz wzrosnie kilka razy . Czlowiekowi napis eko potrafi zaburzyc myslenie i zalozyc klapki na oczy
Nauczyciel em...
2 lata temu
Co do kształcenia to poprzednie ekipy kształciły bezrobotnych tworząc licea zawodowe niszcząc warsztaty a magister przyuczali się na rzemieślników